JADUAL PEMBELAJARAN STRATEGI GENERATIF
3.1.1 – Mata Pelajaran Bahasa Melayu ( 1 jam ) 8.00 pagi – 10.00 pagi
3.1.2 – Tajuk – Asal Usul Nama Sabak Bernam
3.1.2 – Kumpulan Sasaran – Tahun 6 ( 40 orang murid )
3.1.3 – Objektif Pembelajaran
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
a) Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dengan menggunakan
perkataan sendiri dalam bentuk ayat mudah.
b) Menjelaskan maksud diksi, frasa, ungkapan dan ayat secara bertulis.
c) Membaca dengan gaya sebutan dan intonasi yang betul bersesuaian
dengan petikan.
d) Menyambung dan menyusun cerita mengikut keutamaan menggunakan
penanda wacana.
3.1.4 – Mod Pembelajaran
a) Mod Tutorial
i) Pembelajaran Individu.
ii) Belajar ikut kemampuan sendiri.
iii) Meningkatkat Motivasi.
iv) Penyeliaan yang minimum.
b) Mod Penerokaan
i) Pelajar/murid bebas memilih gaya/haluan pembelajaran.
ii) Pelajar/murid aktif membina pengetahuan.
iii) Peluang menangani masalah sebenar.
iv) Sesuai dengan konsep pembelajaran terkini konstruktivis/
kecerdasan pelbagai.
c) Mod Aplikasi
i) Pelajar atau murid dapat mengaplikasikan kemudahan ICT dalam
pelajaran.
ii) Memudahkan tugasan yang diberi.
d) Mod Komunikasi
i) Pembelajaran kolaboratif.
ii) Meningkatkan pengelibatan pelajar/murid.
iii) Mampu berkomunikasi terus dengan pakar dari seluruh dunia.
3.1.2 – Tajuk – Asal Usul Nama Sabak Bernam
3.1.2 – Kumpulan Sasaran – Tahun 6 ( 40 orang murid )
3.1.3 – Objektif Pembelajaran
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
a) Menyatakan maksud yang tersurat dan tersirat dengan menggunakan
perkataan sendiri dalam bentuk ayat mudah.
b) Menjelaskan maksud diksi, frasa, ungkapan dan ayat secara bertulis.
c) Membaca dengan gaya sebutan dan intonasi yang betul bersesuaian
dengan petikan.
d) Menyambung dan menyusun cerita mengikut keutamaan menggunakan
penanda wacana.
3.1.4 – Mod Pembelajaran
a) Mod Tutorial
i) Pembelajaran Individu.
ii) Belajar ikut kemampuan sendiri.
iii) Meningkatkat Motivasi.
iv) Penyeliaan yang minimum.
b) Mod Penerokaan
i) Pelajar/murid bebas memilih gaya/haluan pembelajaran.
ii) Pelajar/murid aktif membina pengetahuan.
iii) Peluang menangani masalah sebenar.
iv) Sesuai dengan konsep pembelajaran terkini konstruktivis/
kecerdasan pelbagai.
c) Mod Aplikasi
i) Pelajar atau murid dapat mengaplikasikan kemudahan ICT dalam
pelajaran.
ii) Memudahkan tugasan yang diberi.
d) Mod Komunikasi
i) Pembelajaran kolaboratif.
ii) Meningkatkan pengelibatan pelajar/murid.
iii) Mampu berkomunikasi terus dengan pakar dari seluruh dunia.
0 ulasan:
Catat Ulasan