info terkini

 

Fotline.ws

Sila Sign Buku Pelawat ini.

Pengikut

Jumaat, 26 Jun 2009

Maklumat keberkesanan pengurusan bilik atau studio seni dengan menemuduga

CONTOH
3.1 Murid Kelas Pendidikan Seni Visual

Rahim : Bolehkah cikgu tahu nama penuh kamu?
Nur Shazlina : Nama penuh saya ialah NUR SHAZLINA BINTI ABD RAHIM

Rahim : Bolehkah beritahu cikgu, sekarang kamu dalam kelas apa?

Nur Shazlina : Saya sekarang dalam kelas 4 Teratai.

Rahim : Adakah kamu suka belajar mata pelajaran Pendidikan Seni?

Nur Shazlina : Ya, saya suka belajar mata pelajaran Pendidikan Seni.

Rahim : Adakah mata pelajaran ini membosankan kamu?

Nur Shazlina : Saya rasa mata pelajaran Pendidikan seni ini tidak membosankan, malah saya rasa begitu seronok.

Rahim : Apakah perasaan kamu ketika membuat kerja-kerja seni?

Nur Shazlina : Gembira dan seronok sekali,jika boleh setiap hari nak masuk bilik seni

Rahim : Apakah perasaan kamu selepas kerja seni anda siap?

Nur Shazlina : Perasaan saya gembira, puas dan rasa begitu seronok sekali.

Rahim : Adakah kamu sentiasa menunggu tajuk baru yang akan diajar oleh guru?

Nur Shazlina : Ya, saya sentiasa menunggu tajuk baru kerana dapat melukis benda yang baru.

Rahim : Adakah anda mengumpul dan menyimpan hasil seni lukisan anda
daripada Tahun 1 hingga sekarang?
Nur Shazlina : Seingat saya, saya tidak simpan hasil kerja lukisan.

Rahim : Pada kebiasaannya, selepas guru kamu memulangkan hasil seni lukisan,
di manakah anda menyimpannya?
Nur Shazlina : Dalam fail, hanya lukisan yang cantik dan dapat gred A sahaja yang saya simpan.

Rahim : Adakah kamu suka masuk bilik seni?

Nur Shazlina : Suka kerana di bilik seni banyak kemudahan peralatan seni yang boleh digunakan.

Rahim : Adakah ada catatan peraturan bilik seni yang ada di dalam bilik seni?

Nur Shazlina : Ada, peraturan bilik seni amat perlu kerana kita perlu menjaga bilik seni dengan baik.


0 ulasan:

APAKAH YANG AKU KEJAR HINGGA KINI? Fotline.ws
leTakkan KehIdupan DuniaMu iTu dI TangAn dAn akhIrat iTu DiHAti aGAr HaL Dunia MuDah dibahaGi-bAHagikan & AkhirAt itU DibAWa MaTi...
Hidup Yang Seimbang Adalah Penawar
Salah satu punca tekanan yang menyerang ramai orang pada hari ini ialah ‘ketagih bekerja’. Mereka dikenali juga sebagai workaholic kerana keasyikan bekerja siang dan malam sehingga melupakan segala tanggungjawab yang lain. Mengikut kajian yang dilakukan oleh Dr. Bryan E. Robinson dari Universiti North Carolina di Charlotte, golongan ini mengeluarkan banyak hormon adrenaline di dalam badan mereka dan hormon ini membebankan jantung, menyebabkan darah tinggi dan menyempitkan pembuluh darah. Perubahan-perubahan ini mendedahkan golongan ini kepada sakit jantung, strok, kesugulan dan keinginan untuk membunuh diri. Berlebih-lebihan di dalam sesuatu perkara akan membawa kepada kebinasaan. Di antara nasihat yang amat baik untuk kita hayati ialah yang pernah dinasihatkan oleh sahabat Salman Al-Farisi ra kepada Abu Dardak ra. Nasihat ini kemudiannya disokong oleh Nabi Muhammad, iaitu: “Sesungguhnya Tuhanmu mempunyai hak ke atasmu, dirimu mempunyai hak ke atasmu dan keluargamu mempunyai hak ke atasmu. Berikan setiap yang berhak ini haknya.” (Riwayat Bukhari)

Cikgu Sha'ari

video klip pilihan minggu ni

aku seorang guru

Waktu Bumi

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008 | Distributed by Blogger Blog Templates

Back to TOP